Tak, filmu słuchałem (wielokrotnie). Ale charakter tego hałasu bardzo zmienia otoczenie. Jak odpalam w garażu to jest głośno, a jak po najdłuższym dniu pracy (10h) na firmowym parkingu, to jest inaczej.
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
Gość
-
U mnie było podobnie jak rano odpalałem np po dwóch dniach stania to było głośno, a jak np po pracy to tego terkotania nie było. Wydaje mi się, że dużą rolę tu pełni olej i napinacz. Jak olej zleci z napinacza to zanim się on ponownie napełni to wtedy rozrząd hałasuje.Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r
Komentarz
-
-
Gość
No tak, to zostało już dawno udowodnione poza wszelką wątpliwość. Teoretycznie sprężyna w napinaczu ma w czasie braku ciśnienia oleju dociskać łańcuch, ale jakoś słabo sobie z tym radzi. Tu jest ładnie o tym napinaczu (zepsuty z innego powodu, ale pan ładnie tłumaczy jak to działa):
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
A olej jaki wyznajesz?Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.
Komentarz
-
Gość
-
W teorii winny jest właśnie napinacz , który nie daje rady wybrać luzu z naciągniętego łańcucha ,ale ja za pierwszym razem wymieniałem , napinacz łańcuch , koła, ślizgi wszystko oprócz nastawnika i praktycznie po miesiącu od wymiany terkotanie wróciło. Nie potrafię znaleźć nigdzie jak ten nastawnik w ogóle działa bo wygląda na część stałą bez elementów ruchomych, więc nie wiem jaki on może mieć wpływ na naciąg łańcucha. Teraz poszedł cały zestaw i póki co jest spoko ale, to dopiero czwarty dzień. Ja mam samochód z 2010 r. możliwe ,że w późniejszych wypustach wariatory były ok i wystarczy wymienić napinacz ew. łańcuch. bo taka teorie też gdzieś na którymś forum znalazłem.
Komentarz
-
-
Gość
Skoro wymieniono ci zestaw na taki sam (ten łańcuch gładki, bez zębów), to musiała się pojawić ta sama awaria co na fabrycznym. A im więcej zimnych odpaleń, tym szybciej. Od przebiegu to nie zależy, jeno od liczby takich uruchomień silnika. Tak kombinuję na chłopski rozum.
Komentarz
-
Wymienili mi na wszystko poprawione ( poprawiony napinacz + łańcuch). Wtedy zestaw naprawczy nie istniał i części kupowało się osobno. Gdzieś na forum była lista numerów tych poprawionych części. Wszystko się zgadzało z tym co miałem zamontowane. Możliwe ,że VW wypuszczając cały zestaw znów zrobił update.
Komentarz
-
-
Gość
Ale na oko widać jedną wyraźną różnicę - były te wewnętrzne zęby w łańcuchu? Bo przed tym zestawem C to ta poprawa była mało skuteczna.
Komentarz
-
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpisbyły te wewnętrzne zęby w łańcuchu?
Komentarz
-
-
Gość
Zamieszczone przez boonsaw Zobacz wpisWszystko się zgadzało z tym co miałem zamontowane.
Na zdjęciach kolegi wyżej dokładnie widać dokładnie czym się różnią łańcuch i napinacz (a przynajmniej jego obudowa). Gorzej z oceną reszty, bo na oko ciężko cokolwiek wypatrzyć.
Komentarz
-
Zamieszczone przez boonsaw Zobacz wpisWszystko się zgadzało z tym co miałem zamontowane
Komentarz
-
-
Gość
Ale chyba tak właśnie było na początku (pierwsze auta z 1.4 tsi) - że w miejsce rozciągniętego montowano nowy łańcuch tej samej konstrukcji. Nie wiem jak z resztą, bo nie widać zmian "na oko".
Komentarz
-
Gość
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpisKupiłem za 1150 zł (kompletny komplet, z uszczelką obudowy). Zobaczymy czy rzeczywiście w tej cenie sprzedadzą...
A w innym sklepie odpowiedzieli, że zestaw pasuje i jednocześnie podnieśli cenę o 900 zł (do 2110). :-)Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.
Komentarz
-
Podniesienie ceny wynika chyba z tego, że skończyły się gwarancje na ostatnie 1.4 TSI EA111. Tak przypuszczam.
Co do samego rozrządu, ja od 40 tysięcy (wymiana przy ~120.000 km) poruszam się z rozrządem nowego typu i sądzę, że może do 200.000 dociągnie. Cykanie przy odpalaniu jest nadal, czasami odezwie się też nastawnik (szczególnie gdy zaraz po odpaleniu chcę ruszyć, jeśli auto pochodzi kilka sekund nie ma problemu).
Jeśli miałbym robić to kolejny raz wymieniłbym również chyba pompę oleju, "popychacze" i przednią obudowę rozrządu na nową chyba, że ktoś z Was wie gdzie znajduje się w tym silniku jakiś zawór zwrotny oleju?
Kolejna sprawa - gdzieś kiedyś czytałem o zmianie sprężyny napinacza (tej wstępnej która napina łańcuch przed wybudowaniem ciśnienia oleju w napinaczu). Ktoś ma wiedzę na ten temat?
Komentarz
-
-
Gość
Cały tydzień próbuję nagrać to terkotanie z rana i jak tylko widzi przygotowany telefon, to nie terkocze. :-)
Komentarz
-
Gość
Komentarz
-
Ja mam za to inny objaw i nie mogę namierzyć co to i gdzie to.
Przy przyspieszaniu, np pod górkę, bieg 3-ci/4-ty, obroty około 2500-3500, pojawia się krótkie terkotanie.
I teraz nie wiem, czy to łańcuch czy to może nastawnik faz, czy coś w układzie napędowym.
Półosie nie mają luzów więc wydaje się, że zostaje jedynie coś w silniku. Miał ktoś z Was coś podobnego?
Komentarz
-
-
Gość
Zamieszczone przez boonsaw Zobacz wpisPisze głównie dlatego ,że jest ta zła wiadomość dla posiadaczy CAXA. dosłownie tydzień temu VW zmienił cene zestawu i teraz zamiast około 1000 PLN kosztuje 2000 PLN więc jak ktoś ma możliwość kupna gdzieś po starej cenie to zachęcam, Mi się nie udało.
Komentarz
-
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
No i ponad tydzień po moim zakupie zestaw z uszczelką obudowy i śrubami nadal kosztuje 1150 zł.
Komentarz
-
-
Gość
No ale po co to kupować w aso za dwa razy tyle? Przecież to identyczne graty w dramatycznie różnych cenach.
Komentarz
Komentarz